Кампањске тактике крупних кандидата

Председнички избори још увек нису ни расписани, број кандидата се свакодневно увећава, али за сада предњаче они који су у кампању увелико кренули.

По старом добром обичају кладионице су већ направиле листе за клађење на будућег председника Србије. Квоте топ 3 кандидата су следеће:

  1. Александар Вучић – 1.02
  2. Вук Јеремић – 20.0
  3. Саша Јанковић – 35.0

Пошто сам из струке која се бави пропагандом, маркетингом и кампањама направићу преглед и анализирати досадашње потезе и акције које су ова три кандидата чинила.

Александар Вучић

vuciclogo18022017

Вучића, као и увек, прати низ недоследности. Претходних година је обећавао како неће да се кандидује за председника. Пре неколико месеци је тврдио како будући председник мора да се слаже идеолошки са њим како би у власти владала кохабитација и симбиоза. Протеклих месец дана нас је чудило зашто Вучић не даје подршку Томи. И увек када су тема били председнички избори Вучић се понашао аутистично и неодређено. Пре недељу дана смо добили и одговор зашто је било тако. Вучић је решио да се самокандидује. Да је то већ дуже време имао у виду говори нам његов први предизборни спот који је снимљен још пре месец дана. Знамо сви о чему је реч.

Он је изјавио како ће се председничком кампањом бавити у слободно време. Ок, то је за поштовање. Али, зезнуо нас је све па и себе. Још једна недоследност. Своје премијерске активности користи за самопромоцију, као и увек.

Крстари Србијом, води свој циркус плаћене “подршке“ а све у сврху подизања свог рејтинга међу масом.

Са стручног становишта, Вучић своју кампању води погрешно.
Према политичком маркетингу, Вучић треба да води “дефанизвну“ кампању, односно да брани оно што је изградио протеклих година. Наравно, то је немогуће јер практично ништа није урађено. Зато се Вучић окреће “офанзивном“ типу кампање тј. свим расположивим оружјима напада Јеремију и Салета Прангију.

Јанковића је до сада нападао посредно, преко СНС гласила Информера, док Јеремића нападају његови сужњи лично.

Још једна, не баш небитна ствар. Шешељ је изјавио како би било добро да Вучић постане председник, а он да уместо њега буде премијер. Отворен позив радикалчинама да гласају за Вучића у другом кругу.

Вук Јеремић

7621781238428512350

Вук Јеремић своју кампању води изузетно професионално и силовито. Нема сајта који није таргетован, а ни публике. Јеремићеве рекламе искачу на Јутјубу ако гледате Пепу Прасе или Мирољуба Петровића. Јеремићева реклама искаче ако читате локални медиј или тражите неки народни лек за хемороиде. Јеремић искаче свуда по нету.

И он кружи Србијом и организује трибине које су, према наводима медија, јако посећене. Посећују их чак и напредњаци у покушајима да их саботирају.

“Прикривену“ кампању за Јеремића води и Критична маса иза које стоји Борис Малагурски. Свака објава на Фејсу је спонзорисана да би достигла највећи број корисника, а Малагурски је коначно добио прилику да нескривено напада Вучића, што није могао да ради у својим емисијама.

Примећује се да Јеремић зове потенцијалне гласаче да постану део његовог “тима“, на тај начин дајући им за право да давањем свог гласа њему мисле да учествују у његовој кампањи.

Ово што Јеремић ради свакако није јефтино па се поставља логично питање одакле толики капитал?

Саша Јанковић

6_zhrt60

Већу фаму је изазвало питање да ли ће се Јанковић кандидовати него сама кандидатура.

Јанковић је пустио да му пред-кампању воде другосрбијанске ведете окупљене под именом Апел100. Кампања му је за сада млака и ако се представља као озбиљан кандидат.

Подржао га је велики број НВО одакле се закључује која је његова циљна група. Даљи потези су за сада нејасни, али остаје да видимо.

Јанковић упорно зове “грађанску“ Србију да гласа за њега, шта год то значило.

У следећем тексту позабавићу се мањим кандидатима, такозваним аутсајдерима, међу којима има и реално добрих кандидата. Пратите блог Мртав Угао.

Advertisements

Једно мишљење на „Кампањске тактике крупних кандидата

  1. Повратни пинг: Предизборни слогани – већ виђено | Мртав Угао | Mrtav Ugao

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s