Омиљени српски опозиционар™ since 1991.

Сви који ме познају, па макар и површно, знају да сам национално свестан млади човек, да волим ову државу и да се не бих селио одавде да тражим посао и бољи живот по Европи или Америци. Али без обзира на мој патриотизам, осећам неописив анимозитет према Војиславу Шешељу.

Можда се неко пита зашто, они који познају деловање поменутог засигурно знају. Објаснићу вам своје разлоге.

Има једна анегдота која се тиче радикала и мене.
Некада давно (добро, не баш давно, али има томе једно 7-8 година) док су видео-снимци  Шешеља који псује трибунал у Хагу били хит на мобилним телефонима, пришао сам мајци и рекао јој: “Мајка, ја сам од данас радикал“, на шта ми је она одговорила: “Ма бежи бре дете, не причај глупости“.

Од тада сам се питао “Зашто побогу“, све док нисам почео да се занимам за политику.
Како онаква фаца као Шешељ може нешто погрешно да уради? Био сам млад па нисам знао, али сам у годинама које су потом дошле схватио суштину да је Шешељ, као и сви остали, обичан политикант. Политички диносаурус чије је време прошло, човек који никако да схвати да више никада неће скупити успаљену масу која би му клицала на разним трговима и да својом “запаљивом реториком“ никада више неће утицати на неки сукоб.

Ужасних пар текстова сам прочитао скоро. Један је писао избеглица из Книна, док је други новинарски чланак.
Шта им је заједничко? Шешељ.

kninУ првом су описани сви ужаси неочекиваног плотунског бомбардовања једног града. Одрастање деце која су свој дом напустила и прешла у суседну државу да живе у дрвеним баракама. Деца која су напустила свој свет а прешла у потпуно непознат ношена ветровима “Олује“… И даље се памте ратнохушкачке изјаве политичара са све три стране. Један од тих политичара је Шешељ.

hrtkovciДруги текст је био практичан пример како говор мржње може да направи зло.  Реч је о Хртковцима, селу у Војводини, где је пре 23 године Војислав Шешељ одржао митинг на ком је позивао све Србе из тог села да протерају Хрвате. И после радикали сматрају да имају право да причају како ова власт прави “спискове подобних и неподобних грађана“…

Многи ће сада рећи “И Хрвати су то исто нама радили. И Туђман је радио то што је Шешељ радио.“.

.Ја ћу их питати: “Да ли је Србин онолико велики колико је спреман да понижава и вређа друге народе? Да ли је Србин по природи шовиниста? Да ли је Србин онај који мрзи све што није српско?“.

Не господо драга, није тако.

Србин је онај који воли своје, а туђе га не занима. Србин је онај који своје не да а туђе не жели.

Рат је ужас.  Политичари који шире мржњу и позивају на рат су зло, без обзира да ли су Срби, Хрвати, Бошњаци или Албанци.

Зликовац је зликовац, без обзира на националност.

И не, није све црно-бело.
Можеш да будеш патриота и без величања Шешеља.
Може да ти буде драго што Хаг није осудио једног Србина, али и тај Србин је пре свега човек, иза ког стоје речи и дела која са собом носе одређену одговорност и јачину. А дела горепоменутог нису ни мало наивна…

Једно мишљење на „Омиљени српски опозиционар™ since 1991.

  1. Повратни пинг: 5 особа које јавно треба “хејтовати“ на сваком кораку – Мртав Угао | Mrtav Ugao

Оставите одговор

