Логанова јадиковка

Хауг!

У ово бурно азилантско време ваља сетити се да су некада давно неки слични азиланти и имигранти масакрирали староседеоце. Мирне и спокојне, који су се радовали њиховом доласку. Али ти имигранти нису желели да деле земљу са староседеоцима, званим Индијанцима.

Ратовали су са њима, клали су их и убијали. А Индијанци, које су они бесомучно убијали, дочекали су их као пријатеље, као себи равне. Они су хтели да деле живот и земљу са дошљацима. Да живе заједно под капом небеском. Они који су се придружили индијанским племенима уживали су једнака права и привилегије. Савет Индијанаца је једном приликом и званично написао за енглеске колонисте да су они њихови пријатељи и да их воле.

Пријатељско гостољубље које се претвара у бес и жељу за осветом најбоље исказује ратни вођа племена Минго, Логан Говорник (Logan the Orator), који се, након што су му досељеници масакрирали породицу и племе, претворио у звер вођену осветом и жељом за задовољење правде, који су му према древним обичајима Индијанаца и припадали.

логан-слика

Логан Говорник (Logan the Orator)

А Логан је био један од оних који су заговарали заједнички живот са белим досељеницима…
Пред вама је беседа тужног и разочараног човека, коме ништа на свету није остало.

логан-црта-дужа
Логанова јадиковка

Позивам било ког белог човека да каже да ли је икада ушао у Логанову колибу гладан, а да му Логан није дао хране; Да ли је икад дошао озебао и го, а да га Логан није оденуо. У току последњег дугог и крвавог рата Логан је остао докон у свом логору, поборник мира.
Таква је била моја љубав према белим људима да су моји земљаци, кад сам пролазио говорили „Логан је пријатељ белог човека.“.
Помишљао сам чак и да живим код вас, док ми један човек није нанео велика зла.
Пуковник Кресап, прошлог пролећа, ничим изазван, хладнокрвно је поубијао све Логанове сроднике; Чак није поштедео ни моје жене, ни децу.
Не тече ни кап моје крви у венама живих бића.
То ме је подстакло на освету.
Тражио сам је.
Убио сам многе.
Потпуно сам се осветио.
Због своје земље, радујем се зрацима мира; Али немојте гајити мисао да моја радост потиче из страха. Ја се нећу окренути на пети да спасем свој живот. Ко има да жали за Логаном?
Нема никога.

Желим да напоменем да ми није намера да упоредим сиријске азиланте са британским крвницима којима је циљ био да заузму цео простор Северне Америке.
Овиме сам хтео да покажем лицемерје америчке нације која није умела да се понаша нормално ни према Индијанцима као староседеоцима нити према Мексиканцима као имигрантима.
Али су зато врло ради да нама држе лекције о томе како се ваља опходити према азилантима и избеглицама.
Хвала на саветима, има српски народ довољно искустава са избеглиштвима, а све то у режији вас и ваших другара из европске уније.

Токса.

Оставите одговор

